blog

Monotasking czy multitasking – co lepiej sprawdza się w pracy PR-owca?

15 maja 2017 G1PR
Praca PR-owca bardzo często wymaga działania pod presją czasu, dlatego idealny PR-owiec, oprócz bycia wszechstronnym, powinien odznaczać się wielozadaniowością a do tego na czas wywiązywać się ze swoich obowiązków. Czy oby na pewno? Czy rzeczywiście wielozadaniowość to główny wyznacznik dobrego PR-owca? Pisanie informacji prasowej, kontaktowanie się z dziennikarzami w sprawie publikacji przesłanych ostatnio materiałów, przygotowanie [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Strategia działań content marketingowych. Na co zwrócić uwagę przy jej tworzeniu?

5 kwietnia 2017 G1PR
Rozwój content marketingu przyspieszyło wprowadzenie przez najpopularniejszą wyszukiwarkę – Google – algorytmów Panda i Pingwin, których zadaniem jest nic innego jak wyeliminowanie spamu z wyników wyszukiwania. Jedynym rozwiązaniem, aby nasze treści nie zostały pominięte w wynikach, jest tworzenie wartościowych i unikatowych materiałów. Jak robić to dobrze? Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strategii content marketingowej? [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Wykorzystanie hashtagów do promocji postów w SM. Jakie błędy popełniają firmy?

15 lutego 2017 G1PR
Hashtagi umożliwiają nie tylko sprawne poruszanie się po mediach społecznościowych, ale także stanowią doskonałe narzędzie promocji postów publikowanych przez firmy i marki. Aby jednak tak było, należy pamiętać o kilku zasadach. Jakich? Hashtag to słowo lub zbiór wyrazów poprzedzonych kratką (#), które umieszczane są pod postami na Twiterze czy Instagramie. Ich zadaniem jest porządkowanie publikowanych [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Jak zainteresować media swoim tematem?

19 stycznia 2017 G1PR
Zainspirowanie do podjęcia tematu, nad którym pracujemy to kluczowa umiejętność osoby odpowiedzialnej za promocję marki w mediach. Do dziennikarzy nie jest jednak łatwo dotrzeć. Bez względu na to czy działamy na rzecz konkretnej osoby, wizerunku firmy lub produktu, nie zaistniejemy ze swoim przekazem, jeśli nie zadbamy o kilka istotnych kwestii. Trzeba mieć przy tym świadomość, [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Rola eventu w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy

8 maja 2017 G1PR
Eventy należą do najpopularniejszych działań z zakresu public relations, mających na celu nie tylko budowanie pozytywnego wizerunku wśród publiczności, ale także wewnątrz firmy. Co warto wiedzieć o ich organizacji i jakie korzyści mogą przynieść firmie? Fundamentalnym założeniem organizowania dobrego eventu jest przyciągnięcie grupy docelowej oraz wzbudzenie zainteresowania wśród mediów. Bardzo istotne jest to, w jaki [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Etyka w działaniach public relations

21 marca 2017 G1PR
Według definicji etyka to ogół norm moralnych uznawanych w pewnym czasie przez jakąś zbiorowość społeczną jako punkt odniesienia dla oceny i regulacji postępowania w celu integracji grupy wokół pewnych wartości[1]. Kodeks działań etycznych jest zbiorem zasad i reguł, których powinniśmy przestrzegać ze względu na wykonywany przez nas zawód. Jakimi zasadami wobec tego powinniśmy się kierować? [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Mowa ciała w pracy PR-owca. Znajomość komunikacji niewerbalnej kluczem do sukcesu?

3 lutego 2017 G1PR
Kontakty z klientami, partnerami biznesowymi, dziennikarzami, prowadzenie wystąpień, prezentacji… To wszystko wymaga od pracowników agencji PR wielu umiejętności. Jak się okazuje, oprócz komunikatywności czy skutecznego prowadzenia negocjacji, warto również poznać znaczenie mowy ciała. Posiadanie wiedzy na temat komunikacji niewerbalnej może być bardzo przydatne w życiu zawodowym. Wbrew wielu opiniom, komunikacja werbalna stanowi tylko niewielką część [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Co pokazał „Sylwester z Andrzejem Dudą”?

11 stycznia 2017 G1PR
W ostatnich tygodniach głośno było o zorganizowanym na portalu Facebook wydarzeniu – Sylwestrze z prezydentem. Zgromadziło ono ponad 500 tys. obserwujących i odbiło się szerokim echem w wielu mediach. Wydarzenie to było także stałym tematem na portalach takich jak Kwejk czy Wykop. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie najważniejsze wnioski można z niego wyciągnąć. Prezydent Duda „umie w [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Brainstorm, czyli jak rodzą się najlepsze pomysły

17 kwietnia 2017 G1PR
Branża PR wymaga innowacyjności, kreatywności, a także sprawnego wprowadzania pomysłów w życie. Ciężko nie zgodzić się z powiedzeniem „co dwie głowy, to nie jedna”, dlatego w przypadku sytuacji kryzysowych, czy po prostu kiedy potrzebujemy nowych pomysłów, powinniśmy zorganizować burzę mózgów. Brainstorming jest najskuteczniejszym i zarazem najprostszym sposobem na uzyskanie szeregu pomysłów i rozwiązań. Grupowa wymiana [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Marketing miejsca, czyli jak promują się polskie miasta

9 marca 2017 G1PR
Lokalny patriotyzm zyskuje na popularności. Coraz więcej osób z dumą opowiada o miejscu, w którym się wychowało i skąd pochodzi. Marketing szeptany jest oczywiście najskuteczniejszy, ale samorządy także są coraz bardziej aktywne w zakresie marketingu miejsc. Promocja miast przyciąga nie tylko turystów, ale także inwestorów i deweloperów, czego efektem jest poprawa życia mieszkańców. Jak promują [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Siła kontrowersyjnego przekazu, czyli YOLOcaust

24 stycznia 2017 G1PR
Pomnik Pomordowanych Żydów Europy to jeden z najważniejszych monumentów w Berlinie. Jest on labiryntem 2271 betonowych bloków o różnej wysokości. Liczba obelisków stanowi nawiązanie do liczby stron w Talmudzie, czyli jednej z najważniejszych ksiąg judaizmu. Pomnik odwiedza codziennie średnio 10 tys. osób. Natomiast akronim YOLO („You Only Live Once”) to życiowa dewiza współczesnych nastolatków. Radość, [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Video is the king, czyli podsumowanie roku w mediach

28 grudnia 2016 G1PR
Internauci mają coraz większe oczekiwania odnośnie sposobu przekazywania informacji, dlatego w komunikacji w 2016 roku szczególną uwagę przykładano do przekazów video. Jak co roku dużą rolę odegrały social media, które miały największy udział w nagłaśnianiu akcji społecznych oraz protestów społecznych. W mijającym roku marki częściej angażowały się także we współpracę z influencerami, czego efektem są [...]
CZYTAJ DALEJ ...