blog

Kultowych zabawek odpowiedzialne społecznie przemiany

16 lutego 2016 G1PR
Lego i Mattel to od lat niekwestionowani liderzy rynku zabawkarskiego. Twórcy najsłynniejszych klocków oraz najbardziej znanej lalki świata są jednocześnie od dawna w ogniu zmasowanej krytyki. Obu firmom zarzuca się m.in. promowanie wśród dzieci nieodpowiednich wzorców oraz fałszywego, stereotypowego postrzegania płci. Zwłaszcza w przypadku producenta Barbie, protesty klientów powoli zaczęły odbijać się na wynikach sprzedaży. [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Jak zostać PR-owcem? O idealnym kandydacie do pracy

7 stycznia 2016 G1PR
Utarło się, że branża public relations przyciąga jedynie osoby z wykształceniem humanistycznym. Budowanie i pielęgnowanie długoterminowych relacji poprzez rzetelną komunikację wymaga określonych kompetencji, które posiadać mogą również osoby z wykształceniem ścisłym. Jakie umiejętności powinna posiadać osoba, którą chce swoją zawodową przyszłość związać z agencją public relations?  Wykształcenie w dziedzinie public relations nie jest kluczem do [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Prekursorzy PR – historia Ivy’ego Lee

4 lutego 2016 G1PR
Ivy Lee nazywany jest jednym z ojców PR i pionierów w tej dziedzinie. To on sprzeciwił się zatajaniu prawdy i manipulacji informacjami przez różne organizacje oraz przedsiębiorstwa. Jaka jest historia jednego z najważniejszych specjalistów w historii PR i czym zasłużył sobie na to miano? Ivy Lee urodził się w 1877 roku. Pracował dla kilku nowojorskich [...]
CZYTAJ DALEJ ...

5 zasad skutecznego follow-upu

20 stycznia 2016 G1PR
Follow-up to działanie podejmowane przez większość PR-owców w niedługim czasie po dystrybucji informacji prasowej do mediów. W dosłownym tłumaczeniu oznacza kontynuację, uzupełnienie, obserwację – jest więc niczym innym, jak kolejnym krokiem wykonywanym przez PR-owca w celu zdobycia jak największej liczby wartościowych publikacji. Tylko dobrze przeprowadzona „obdzwonka” daje możliwość budowania pozytywnych relacji z dziennikarzami. Oto kilka [...]
CZYTAJ DALEJ ...