blog

Słów kilka o sile skojarzeń z marką

18 maja 2016 G1PR
Siła skojarzeń z marką stanowi kluczowy element, który decyduje o tym, jaka informacja jest przywoływana z pamięci wraz z chwilą, w której użytkownik pomyśli o nazwie marki, usłyszy ją lub przeczyta. Pozytywne i silne skojarzenia wywoływane z pamięci sprawiają, że użytkownik odróżnia markę na tle konkurencyjnych i podchodzi do niej jak do marki wyjątkowej. W [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Grzechy PR: Nieprzygotowanie do rozmowy z dziennikarzem

4 kwietnia 2016 G1PR
Wielu PR-owców, wysyłając informację prasową do redakcji, nastawia się na publikację gotowego materiału. Nie biorąc przy tym pod uwagę faktu, że dziennikarze mogą zadawać szczegółowe pytania dotyczące tekstu, który chcieliby opublikować. To duży błąd, ponieważ do takiej rozmowy należy być odpowiednio przygotowanym. Zdarza się, że dziennikarz, który otrzymał od nas materiał, chciałby opublikować go jeszcze [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Kultowych zabawek odpowiedzialne społecznie przemiany

16 lutego 2016 G1PR
Lego i Mattel to od lat niekwestionowani liderzy rynku zabawkarskiego. Twórcy najsłynniejszych klocków oraz najbardziej znanej lalki świata są jednocześnie od dawna w ogniu zmasowanej krytyki. Obu firmom zarzuca się m.in. promowanie wśród dzieci nieodpowiednich wzorców oraz fałszywego, stereotypowego postrzegania płci. Zwłaszcza w przypadku producenta Barbie, protesty klientów powoli zaczęły odbijać się na wynikach sprzedaży. [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Jak zostać PR-owcem? O idealnym kandydacie do pracy

7 stycznia 2016 G1PR
Utarło się, że branża public relations przyciąga jedynie osoby z wykształceniem humanistycznym. Budowanie i pielęgnowanie długoterminowych relacji poprzez rzetelną komunikację wymaga określonych kompetencji, które posiadać mogą również osoby z wykształceniem ścisłym. Jakie umiejętności powinna posiadać osoba, którą chce swoją zawodową przyszłość związać z agencją public relations?  Wykształcenie w dziedzinie public relations nie jest kluczem do [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Real Time Marketing – sposób na szybkie zdobycie popularności?

5 maja 2016 G1PR
Marketing czasu rzeczywistego to spontaniczna i inteligenta reakcja na bieżące wydarzenia lub zjawiska, ale także tworzenie spójnego oraz dynamicznego contentu. Takie działania pomagają utrzymać dobrą komunikację z odbiorcą, który wchodzi w interakcję z marką – komentuje oraz udostępnia jej posty, a dzięki temu zwiększa zasięg ich dotarcia. W dobie Internetu, a w szczególności mediów społecznościowych, [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Persona a budowanie pozycji marki

15 marca 2016 G1PR
Kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie jest dobra znajomość grupy docelowej. Dlatego zanim firma rozpocznie aktywne działania na rynku, jej właściciele muszą odpowiedzieć sobie na pytania – kim będą jej klienci, jakie mają potrzeby, sympatie, ambicje i oczekiwania. Paweł Tkaczyk, czyli jeden z najbardziej wpływowych polskich blogerów uważa, że to właśnie persona jest jednym z [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Prekursorzy PR – historia Ivy’ego Lee

4 lutego 2016 G1PR
Ivy Lee nazywany jest jednym z ojców PR i pionierów w tej dziedzinie. To on sprzeciwił się zatajaniu prawdy i manipulacji informacjami przez różne organizacje oraz przedsiębiorstwa. Jaka jest historia jednego z najważniejszych specjalistów w historii PR i czym zasłużył sobie na to miano? Ivy Lee urodził się w 1877 roku. Pracował dla kilku nowojorskich [...]
CZYTAJ DALEJ ...

CSR? To się opłaca!

19 kwietnia 2016 G1PR
Wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach może jeszcze nie być w Polsce tak popularne, jak za granicą, jednak wszystkie firmy, które decydują się na realizowanie dobrych praktyk CSR są świadome wymiernych korzyści, jakie takie działania za sobą niosą. Podstawową korzyścią, niezależnie od tego, wobec jakiej grupy interesariuszy realizuje się działania CSR, jest budowanie dobrej [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Komunikacja w kryzysie – co robić, a czego unikać jak ognia?

7 marca 2016 G1PR
Sytuacja kryzysowa jest naturalnym elementem funkcjonowania organizacji i może zdarzyć się każdego dnia. Niestety, duża część przedsiębiorstw bagatelizuje rolę kryzysu w komunikacji PR. Tymczasem sposób, w jaki firma komunikuje się w tym czasie z otoczeniem może mieć ogromny wpływ na jej wizerunek, udziały w rynku oraz przyszłość kierujących nią managerów. Kryzys w organizacji mogą wywołać [...]
CZYTAJ DALEJ ...

5 zasad skutecznego follow-upu

20 stycznia 2016 G1PR
Follow-up to działanie podejmowane przez większość PR-owców w niedługim czasie po dystrybucji informacji prasowej do mediów. W dosłownym tłumaczeniu oznacza kontynuację, uzupełnienie, obserwację – jest więc niczym innym, jak kolejnym krokiem wykonywanym przez PR-owca w celu zdobycia jak największej liczby wartościowych publikacji. Tylko dobrze przeprowadzona „obdzwonka” daje możliwość budowania pozytywnych relacji z dziennikarzami. Oto kilka [...]
CZYTAJ DALEJ ...