CONTENT MARKETING

Content marketing, czyli marketing treści, to działanie zmierzające do pozyskania nowych Klientów oraz budowania z nimi długotrwałych relacji za pomocą ciekawych, wartościowych treści. Jest to działanie długofalowe, angażujące określoną grupę odbiorców oraz mające na celu wzbudzenie w nich zainteresowania marką lub firmą.

Działania te prowadzone są zazwyczaj w Internecie, jednak mogą wychodzić również poza jego obszary w postaci artykułów branżowych, ulotek, poradników itp. Jest to swego rodzaju dialog z grupą docelową, której firma lub marka udostępnia wartościowe dla nich teksty, porady, a także odpowiada na ich potrzeby.

Oczekiwanym efektem content marketingu mogą być działania wirusowe oraz optymalizacja strony www Klienta pod kątem wyszukiwarek internetowych. Działania wirusowe wynikają często z chęci dzielenia się wartościowymi treściami głównie za pomocą mediów społecznościowych i forów. Natomiast optymalizacja strony odnosi się do obecności na stronie wielu unikalnych treści związanych z tematyką firmy.

Najczęściej stosowane narzędzia marketingu treści to: blogi, newslettery, poradniki internetowe oraz własna, aktualizowana pod kątem treści, strona www.