Ostatnie sukcesy przedstawicieli naszej Agencji jeszcze wyraźniej ukazały nam powody, dla których warto brać udział w konkursach branżowych. Uczestnictwo w takim wydarzeniu to z pewnością okazja do wzmocnienia pozytywnego wizerunku firmy, ale powodów, dla których warto to robić, jest znacznie więcej.
1.Wiarygodność potwierdzona przez niezależnych ekspertów
Wygrana lub zdobyte wyróżnienie w konkursie branżowym stanowi potwierdzenie wysokich standardów działania firmy oraz wiedzy i kreatywności jej pracowników przez niezależnych ekspertów. Ich wyselekcjonowane grono działa jako Kapituła Nagrody i dokonuje oceny zgłoszeń przez pryzmat własnych doświadczeń oraz wiedzy w danym obszarze – w ten sposób wybierane są najlepsze projekty.
Konkursy branży PR często organizowane są przez określone stowarzyszenie agencji public relations, takie jak np. Związek Firm Public Relations, do którego należą autorytety w branży PR. Tego typu organizacje są szeroko rozpoznawalne w „świecie marketingu”, a przyznane przez nie wyróżnienie sprawia, że obecni i potencjalni klienci agencji wyżej oceniają jej działanie.
Ponadto konkurs branżowy to również źródło cennej informacji zwrotnej, jak dana firma wypada na tle działań prowadzonych przez inne agencje.
2.Teambuilding
Zdobycie nagrody, a nawet sam udział w konkursie pozwala na wzmocnienie relacji współpracowników, a także stanowi możliwość wykazania się w innej formie niż poprzez codzienną pracę.
Taka inicjatywa jest doskonałą okazją do tego, by rozwinąć nowe umiejętności zespołowe, takie jak np. wspólne działanie pod presją czasu czy wystąpienia publiczne. Stanowi to bardzo cenne, nowe doświadczenie.
Wspólny, nagrodzony projekt, którym można się później pochwalić przed klientami, jest nie tylko „wizytówką zewnętrzną”, ale stanowi również dobre narzędzie employer brandingu – dobrze jest mieć poczucie pracy w nagradzanej agencji.
3.Networking
Branża public relations to grupa ciekawych osobowości, a gale i eventy towarzyszące konkursom są świetną okazją do tego, aby nawiązać nowe znajomości i pozyskać kontakty, również np. wśród potencjalnych klientów z różnych branż.
Jak wiadomo, budowanie sieci kontaktów to podstawa w zawodzie PR managera, a nowe technologie nie zastąpią bezpośrednich rozmów i wymiany doświadczeń, które w przyszłości mogą zaowocować prowadzeniem wspólnych projektów.
4.Ekspercki wizerunek marki (własnej)
Udział w konkursie PR-owym często wiąże się z przedstawieniem kreatywnej strategii, np. związanej z wprowadzeniem na rynek nowego produktu w taki sposób, aby skutecznie utkwił w świadomości konsumentów.
Uzyskanie wyróżnienia lub nagrody to dowód na to, że śledzimy aktualne trendy w komunikacji i mediach. To silna karta przetargowa, którą później można wykorzystać w trakcie realnej prezentacji przed klientem i która pomoże nam wzmocnić w jego oczach nasz ekspercki wizerunek.
5.Wyznaczanie branżowych standardów
Doświadczenia związane ze zdobyciem nagrody w konkursie PR mogą przełożyć się na otrzymanie miana lidera w zakresie edukowania branży w zakresie tzw. best practices, czyli dobrych praktyk. Wzorowo zrealizowany projekt w ramach danej organizacji nadaje kierunek działania branży i pokazuje skuteczność naszych działań na tle konkurencji.
Warto spróbować własnych sił i zastanowić się nad wzięciem udziału w następnej edycji konkursu, takiego jak Złote Spinacze czy PR wings.
W końcu PR owiec również powinien dbać o własny PR!