Artykuł ekspercki. Sprawdź, co warto wiedzieć na jego temat

Tworzenie artykułów eksperckich jest doskonałym sposobem na utrwalenie pozytywnego wizerunku firm w świadomości społeczeństwa. Tekst stworzony przez specjalistę z danej dziedziny nie będzie miał charakteru promocyjnego, jednak odpowiednio wyeksponowany podpis i nazwa firmy sprawią, że czytelnicy takiego materiału nie będą mieli wątpliwości kto jest jego autorem i najważniejsze – że jest to profesjonalista z branży.

Artykuł ekspercki sprawdza się przede wszystkim w przypadku firm, takich jak m.in.: centra odszkodowań, kancelarie prawne czy gabinety lekarskie. Czytelnicy, chcąc uniknąć płatnej konsultacji u specjalisty, bardzo często poszukują porad ekspertów w mediach. Warto wziąć to pod uwagę i wyjść naprzeciw potrzebom odbiorców wykorzystując wiedzę, jaką posiada klient agencji PR przy tworzeniu takich materiałów.

Jak powinien zostać skonstruowany artykuł ekspercki?

  1. Ekspert nie powinien cytować definicji z książek poświęconych danej dziedzinie. Artykuł powinien opierać się na własnych doświadczeniach, analizach, sytuacjach z jakimi zetknął się w czasie prowadzenia swojej działalności.
  2. Chociaż artykuł ekspercki ma z zasady charakter profesjonalny i specjalistyczny, nie powinien zawierać zbyt trudnych do zrozumienia pojęć. Istotne jest także to, aby zostały one odpowiednio zdefiniowane w tekście – tak, aby czytelnik nie miał problemów ze zrozumieniem treści artykułu.
  3. Ekspert powinien tłumaczyć pewne kwestie, nie może jednak dopuścić do tego, aby czytelnik poczuł się urażony sposobem wyjaśniania poszczególnych zjawisk – nie może on poczuć się jak dziecko, któremu tłumaczy się oczywiste rzeczy.
  4. Artykuł ekspercki powinien w interesujący sposób prezentować temat oraz przekazywać wiedzę fachowca z danej dziedziny. Informacje zawarte w nim powinny być kierowane nie tylko do profesjonalistów z branży, ale również do osób niezwiązanych z tematem, które potencjalnie mogłyby być nim zainteresowane.
  5. Materiał ekspercki może zawierać subiektywne opinie specjalisty na dany temat, elementy humorystyczne i błyskotliwe uwagi. Dzięki temu artykuł ekspercki nie będzie kolejnym „suchym” tekstem, a miłym urozmaiceniem wśród branżowych artykułów.

 

Warto pamiętać, że tworząc artykuły eksperckie, docieramy do szerokiej publiczności, która po zaznajomieniu się z poradami i opiniami ekspertów z firmy chętniej skorzysta z jej usług. Czasami warto więc zrezygnować z kolejnego materiału prasowego informującego czytelników o ofercie klienta na rzecz artykułu eksperckiego, dzięki któremu jego firma (a także on sam) stanie się bardziej wiarygodna w oczach jej interesariuszy.

 

Autor tekstu: Marta

WYPEŁNIJ

FORMULARZ