BLOG

Wizerunek firmy. Zobacz, na co zwracają uwagę pracownicy

Wizerunek firmy

Pozytywny wizerunek firmy pozwala nie tylko skutecznie pozyskiwać nowych pracowników i optymalizować procesy rekrutacyjne. Zadbanie o odpowiednie narzędzia kreowania wizerunku firmy prowadzi bowiem do zwiększenia zaangażowania i zaufania także dotychczasowych pracowników, najlepszej wizytówki marki.  W dobie rynku kandydata, employer branding nie jest już wyłącznie opcją, a fundamentem, na którym buduje się przewagę konkurencyjną. Sprawdź, co składa się na skuteczne kreowanie i zarządzanie wizerunkiem firmy i co możesz na tym zyskać.

Czym jest i jakie korzyści niesie konsekwentne kreowanie wizerunku pracodawcy?

Kreowanie wizerunku firmy, w kontekście employer brandingu, to proces, którego celem jest stworzenie atrakcyjnego obrazu przedsiębiorstwa w oczach jego pracowników. Co więcej, odpowiednio przygotowana strategia, w ujęciu długofalowym, przysłuży się również kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy wśród klientów, udziałowców czy inwestorów. Podejmowane w tym zakresie działania – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne – powinny być spójne i obejmować różne formy aktywności, a komunikacja powinna być prowadzona wielotorowo.

Zobacz, na jakie narzędzia kreowania wizerunku firmy musisz zwrócić uwagę.

Kreowanie wizerunku firmy w Internecie

Zadbaj o stronę internetową swojego przedsiębiorstwa, zarówno o warstwę merytoryczną, jak i wizualną. Z uwagi na fakt, że to właśnie tam wielu kandydatów w pierwszej kolejności sprawdza informacje o potencjalnym pracodawcy, jest to kluczowy element wizerunku firmy. Co więcej, obecni pracownicy chętniej udostępnią publikowane przez Ciebie treści, jeśli te będą dopracowane i będą odpowiadać obecnym trendom.

Komunikuj się językiem sukcesu. W twoim portfolio są duże i rozpoznawalne marki? Opowiedz o tym. To wyraźny sygnał, że jesteś partnerem biznesowym godnym zaufania, co pozytywnie wpłynie także na Twój wizerunek pracodawcy. Na stronie internetowej warto stworzyć zakładkę, w której zamieszczone zostaną logotypy marek klientów i kilka słów na temat współpracy. Możesz pochwalić się sukcesami? Zrób to. Poproś byłych i obecnych kontrahentów o referencje i zamieść je w sieci. To przepis na rekrutacyjny sukces.

Kreowanie firmy w Internecie

Pracownik a wizerunek firmy. Stwórz dedykowaną podstronę, na której zamieścisz zdjęcia członków zespołu wraz z opisem. Możesz wspomnieć nie tylko o tym, czym zajmują się zawodowo, ale także o tym, jakie mają pasje czy hobby. Organizujesz wyjazdy integracyjne? Nie zapomnij o fotorelacji. Pokaż, że jesteście zgranym teamem, a praca z Wami to prawdziwa przygoda.

Skuteczne zarządzanie wizerunkiem firmy nie może istnieć bez analizy sentymentu w sieci. Warto śledzić to, jak o Twojej firmie mówi się w Internecie, a na kryzysy najlepiej reagować od razu i w sposób przemyślany. Każda negatywna opinia może bowiem podburzyć Twój budowany przez lata pozytywny wizerunek pracodawcy.

Zobacz, na czym polega komunikacja kryzysowa i jak dobrać odpowiednie narzędzia.

Kreowanie wizerunku firmy w Internecie to jednak złożony proces, który powinien być prowadzony wielotorowo. Treści należy publikować w kilku miejscach jednocześnie, w tym przypadku na stronie internetowej oraz profilach w mediach społecznościowych. Należy przy tym pamiętać, aby były one nie tylko spójne, ale i dopasowane do kanału komunikacyjnego.

System benefitów jako narzędzie kreowania wizerunku firmy

Nie jest tajemnicą, że kandydaci i pracownicy przychylniejszym okiem patrzą na firmy, które mogą zaoferować im atrakcyjny pakiet benefitów. Warto jednak pamiętać, że era „owocowych czwartków” jest uznana za erę minioną, a wymagający rynek wymusza na pracodawcach wdrożenie nowych rozwiązań. Rozwiązań, które umożliwią zatrudnionym samorozwój i poszerzanie kompetencji zawodowych. Na wizerunek pracodawcy świetnie wpłynie wprowadzenie w życie pomysłów takich jak np. dofinansowania do szkoleń samodzielnie wybranych przez zainteresowanego. Wsłuchanie się w potrzeby pracownika i podjęcie realnych działań to z pewnością jeden z najważniejszych elementów wizerunku wymarzonego przełożonego.

System benefitów narzędzie kreowania wizerunku firmy

Jak kreować wizerunek firmy? Opowiedz o jej misji.

Aby stworzyć silną i atrakcyjną markę pracodawcy ważne jest wprowadzenie komunikacji celów i misji firmy. W tym przypadku niezbędne jest promowanie wartości wyznawanych przez przedsiębiorstwo, zarówno w ramach komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Nie należy zatem ograniczać się wyłącznie do publikowania materiałów w mediach społecznościowych lub na stronie internetowej. Kontaktuj się z zespołem na blogu pracowniczym lub wysyłając e-maile czy newsletter. Warto wykorzystać wszelkie dostępne narzędzia, aby opowiedzieć o tym, co wyróżnia dane miejsce pracy i jaka misja mu przyświeca. Dzięki temu firma zyskuje wizerunek silnej i świadomej organizacji, stojącej na silnych fundamentach.

Podsumowanie

Skuteczne kreowanie wizerunku firmy jako dobrego i godnego zaufania pracodawcy to długofalowy proces. Na jego efekt wpływają działania promocyjne, wewnętrzne oraz biznesowe. Realizacja celów wymaga zatem silnego zaangażowania i wdrożenia licznych inicjatyw. Jeżeli masz wrażenie, że Twoja firma potrzebuje wsparcia w tym zakresie, skontaktuj się z nami!