blog

Niedoprecyzowany regulamin i “Polak cebulak”, czyli o nieudanej akcji promocyjnej Lidla

14 listopada 2016 G1PR
Akcja „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla! Absolutna satysfakcja lub zwrot pieniędzy” miała trwać ponad miesiąc. Zakończono ją jednak po niespełna dwóch tygodniach. Powód? Bardzo ogólny regulamin akcji i „sprytni” Polacy, którzy dla promocji zrobią wszystko. Promocja dotyczyła rodzimych marek Lidla. Zgodnie z regulaminem, klienci mogli zwrócić każdy produkt, z którego nie byli zadowoleni i [...]
CZYTAJ DALEJ ...

PR ponad granicami – krótka relacja z 1. Międzynarodowego Kongresu 3AWW Network

19 września 2016 G1PR
Stwierdzenie, że w pracy PR-owca trzeba być zarówno na bieżąco z tym, co dzieje się na naszym polskim podwórku, jak i obserwować i czerpać wiedzę z rynków zagranicznym, nie jest niczym odkrywczym. Obserwacja to jedno, ale równie ważna – w kontekście rozwoju firmy i poprawy jakości usług – jest wymiana wiedzy, doświadczeń oraz budowanie relacji [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Snapchat – dlaczego jest tak popularny?

10 sierpnia 2016 G1PR
W Polsce zarejestrowanych jest 1,3 mln użytkowników Snapchata, z czego 60 proc. stanowią kobiety, a 82 proc. snapujących ma poniżej 24 lat[1]. Zgodnie z oficjalnymi statystykami z czerwca 2016 r., użytkownicy Snapchata przesyłają dziennie 800 mln zdjęć i filmów. Co sprawia, że snapy są aż tak popularne? Warto jest zwrócić uwagę na to, że twórcy [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Instagram z nową funkcją. Czy warto uwzględnić ją w kampanii promocyjnej?

7 listopada 2016 G1PR
Funkcja Stories, wprowadzona przez popularną aplikację Instagram w sierpniu br., okazała się strzałem w dziesiątkę. Chociaż z początku wywołała ogromną falę oburzenia i została okrzyknięta kopią Snapchata, obecnie korzysta z niej już 100 mln użytkowników. Co więcej, okazała się również idealnym miejscem na promocję wielu marek. Dlaczego? Twórcy Instagrama od samego początku przyznawali, że ich [...]
CZYTAJ DALEJ ...

7 wskazówek ułatwiających korektę tekstu

1 września 2016 G1PR
Pisząc informację prasową czy artykuł najczęściej lekceważonym etapem powstawania tekstu jest jego korekta. Jest to ogromny błąd, ponieważ już mała literówka na wstępie potrafi totalnie zdyskredytować nas w oczach dziennikarza, umieszczając naszą ciężką pracę w koszu. Dlatego odpowiednio przeprowadzona korekta jest niezwykle ważną cześcią procesu tworzenia tekstu. Zaoszczędzi nam nie tylko wstydu, ale również czasu [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Podstawy SEO pomagają w PR

21 lipca 2016 G1PR
Nowoczesne wsparcie wizerunkowe firm wymaga skoordynowanych działań na wielu płaszczyznach. Wątpliwe jest, aby promocja ograniczona wyłącznie do jednej sfery: marketingu internetowego, komunikacji z mediami lub organizowania eventów, przyniosła oczekiwane rezultaty. Znacznie więcej osiągniemy dzięki połączeniu tych specjalizacji, czego świetnym przykładem jest synergia między PR i SEO. Wszechstronny pracownik jest cenny w każdej branży, a usługi [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Słów kilka o sile skojarzeń z marką

18 maja 2016 G1PR
Siła skojarzeń z marką stanowi kluczowy element, który decyduje o tym, jaka informacja jest przywoływana z pamięci wraz z chwilą, w której użytkownik pomyśli o nazwie marki, usłyszy ją lub przeczyta. Pozytywne i silne skojarzenia wywoływane z pamięci sprawiają, że użytkownik odróżnia markę na tle konkurencyjnych i podchodzi do niej jak do marki wyjątkowej. W [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Komunikujesz coś internautom? Rób to szybko, albo nie rób tego w ogóle

27 października 2016 G1PR
Specjaliści od public relations bardzo często szukają jak najefektywniejszej drogi dotarcia do świadomości odbiorcy. Jednym ze sposobów jest odwołanie się do znanych mu wydarzeń i trendów. W dobie internetu jest to dużo prostsze, ponieważ dzięki viralowemu rozprzestrzenianiu się treści, dany slogan bądź fenomen jest w stanie objąć swoim zasięgiem olbrzymią rzeszę osób. Dlatego, eksperci odpowiedzialni [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Edward Bernays – pierwszy spin doktor XX wieku

23 sierpnia 2016 G1PR
Edward Bernays nazywany jest jednym z twórców PR, a także ojcem propagandy. To autor przełomowej książki „Crystallizing Public Opinion”, a z jego usług korzystali celebryci, największe firmy, a nawet prezydent Stanów Zjednoczonych. Uważał, że społeczeństwo nie kieruje się rozumem, a popędem, przyzwyczajeniem lub emocją i właśnie dlatego można nim sprawnie manipulować. Kim był pierwszy spin [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Street art – między sztuką a reklamą

13 czerwca 2016 G1PR
Rosnąca popularność street artu nie umknęła specjalistom od marketingu oraz PR-owcom. Światowe marki i największe koncerny zrozumiały, że sztuka uliczna ma ogromną siłę przekazu – nie tylko artystyczną, ale również reklamową. Street art jest rodzajem sztuki wizualnej, która narodziła się w latach 80. ubiegłego wieku w Stanach Zjednoczonych. Początkowo był kojarzony z aktami wandalizmu podejmowanymi [...]
CZYTAJ DALEJ ...

Real Time Marketing – sposób na szybkie zdobycie popularności?

5 maja 2016 G1PR
Marketing czasu rzeczywistego to spontaniczna i inteligenta reakcja na bieżące wydarzenia lub zjawiska, ale także tworzenie spójnego oraz dynamicznego contentu. Takie działania pomagają utrzymać dobrą komunikację z odbiorcą, który wchodzi w interakcję z marką – komentuje oraz udostępnia jej posty, a dzięki temu zwiększa zasięg ich dotarcia. W dobie Internetu, a w szczególności mediów społecznościowych, [...]
CZYTAJ DALEJ ...