Content marketing, czyli sztuka tworzenia wirtualnych treści

W jaki sposób należy budować markę w Internecie, aby zostać zauważonym i zrozumianym? Poprzez content marketing, czyli marketing treści. Znając jego tajniki o wiele prościej dotrzeć do odbiorcy w wirtualnej rzeczywistości.

Na początku trzeba określić, jakie cechy powinna posiadać doskonała treść, którą umieszczamy w Internecie. Po pierwsze jest ona łatwa w odnalezieniu, a po drugie będzie użyteczna dla czytelnika, czyli będzie zaspokajać jego potrzeby. W dzisiejszych czasach docieranie do klienta to sztuka połączenia, a następnie wykorzystania umiejętności wydawcy i marketingowca. Chodzi o to, aby przez treść: zbudować wizerunek, zdobyć klienta i zyskać jego lojalność.

Wygrać ZMOT

W content marketingu podstawą jest wygranie Zerowego Momentu Prawdy. Nie polega to na niczym innym, jak na walce o konsumenta, nie tylko za pomocą tradycyjnej reklamy, ale również za pomocą treści upowszechnianych w Internecie. Odbiorca po obejrzeniu reklamy w tradycyjnych mediach swoje „zakupy” rozpoczyna od porównywania produktów, cen i opinii w Internecie. Tu właśnie przechodzimy do sedna Zerowego Momentu Prawdy. W momencie, gdy reklamowany przez nas produkt czy usługa wypada równie dobrze w świecie wirtualnym, decyzja konsumenta o zakupie naszego artykułu zostanie podtrzymana.

Doskonała treść

Chcąc stworzyć odpowiednią treść musimy odpowiedzieć sobie na pytania: kim są nasi odbiorcy? czego szukają w Internecie? jakie unikalne wartości możemy im dostarczyć? I najważniejsze: co nas wyróżnia na tle konkurencji? Ważne jest również, aby firma miała wyższy cel. Taki, który pomaga, bawi, inspiruje i ułatwia życie.

Wszystkie wspomniane wcześniej porady nie będą pomocne, gdy nie znajdziemy własnego stylu wypowiedzi, który będzie nas wyróżniał w szumie informacyjnym. Tworząc treść skierowaną do odbiorców w Internecie powinniśmy skupić się na tym, by nasz przekaz był tak skonstruowany, aby nie zamęczyć odbiorców. Powinien on: bawić, edukować, fascynować, inspirować, a przede wszystkim powinien być pisany przez ludzi dla ludzi.

 

Autor tekstu: Asia

Źródło: B. Stawarz, Content marketing w: E-merketing. Współczesne trendy. Pakiet Startowy, redakcja naukowa J. Królewski, P. Sala, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014, s. 255-261.

WYPEŁNIJ

FORMULARZ