#ODWOLUJE #NIEBLOKUJE – Good One PR na rzecz kampanii społecznej CMP

#ODWOLUJE #NIEBLOKUJE to kampania społeczna zainicjowana przez Centrum Medyczne CMP, mająca na celu edukację społeczeństwa w zakresie odpowiedzialnego zarządzania wizytami lekarskimi. Inicjatywa dąży do zwiększenia dostępności specjalistów oraz skrócenia czasu oczekiwania na konsultacje. Przy pierwszej edycji kampanii, zespół agencji Good One PR przy ścisłej współpracy z Klientem, odpowiadał m.in. za jej koncepcję kreatywną, rekomendacje oraz prowadzenie działań wykonawczych tj. media relations czy organizacja spotkania dla partnerów. 

Origin of the problem

Dane NFZ z 2019 roku ujawniły, że aż 17 mln wizyt lekarskich nie zostało odwołanych. Takie sytuacje blokują dostęp do specjalistów, generują koszty i opóźniają pomoc dla innych pacjentów. Powody nieobecności bywają różne – od problemów technicznych po zwykłe zapomnienie lub brak świadomości społecznej. W efekcie marnowany jest czas specjalistów i publiczne środki. Brak systemowych rozwiązań w tym obszarze podkreśla potrzebę edukacji społeczeństwa o tym, jak duży wpływ na dostępność opieki zdrowotnej ma odpowiedzialność każdego pacjenta.

Tło współpracy

W 2020 roku agencja wygrała przetarg na obsługę Centrum Medycznego CMP. Umowa z siecią przychodni obejmowała działania z zakresu PR produktowego i korporacyjnego, wzbogacone o elementy komunikacji employer brandingowej. Współpraca na rzecz CMP była realizowana do sierpnia 2021 roku. Rok później, we wrześniu 2022 roku, Klient ponownie nawiązał kontakt z agencją, rozpoczynając współpracę projektową.

Kreatywne podejście 

Dedykowany zespół Good One PR opracował pomysł na akcję ambientową, w ramach której w placówkach medycznych ustawiono krzesła owinięte taśmami, symbolizujące nieodwołane wizyty pacjentów. Był to mocny, wizualny przekaz, który zwracał uwagę na skalę problemu. Przygotowaliśmy również treści na tabliczki informacyjne umieszczone nad krzesłami. Po ustaleniu terminu startu akcji wspólnie z Klientem opracowaliśmy materiał prasowy i zaprosiliśmy media do przychodni na Żoliborzu. Efektem naszych działań była m.in. relacja przygotowana przez TVP3 Warszawa w jednej z placówek Centrum Medycznego CMP przy ul. Elbląskiej.

Dodatkowo, w ramach działań kreatywnych, zaproponowaliśmy pomysły i wątki do spotu reklamowego promującego kampanię. Na podstawie tych koncepcji agencja kreatywna opracowała finalny scenariusz i zrealizowała nagrania, podczas których wspieraliśmy Klienta na planie.

Debata inaugurująca kampanię

Agencja współorganizowała debatę, która zainaugurowała kampanię #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE. Działania obejmowały zarówno przygotowanie merytoryczne, jak i wsparcie logistyczne całego wydarzenia. W ramach współpracy wzięliśmy udział w wizjach lokalnych z Klientem, aby wybrać najlepsze miejsce na organizację debaty. Przygotowaliśmy także wkład merytoryczny, opierając się na wnikliwym researchu oraz analizie. W efekcie zaproponowaliśmy cztery kluczowe panele dyskusyjne, które stały się podstawą rozmów z przedstawicielami instytucji-partnerów akcji  jak m.in.: Medicover, Mazowiecki Szpital  Bródnowski, Warszawski Uniwersytet  Medyczny czy  Centralny Szpital MSWiA w Warszawie.

Zajęliśmy się opracowaniem treści zaproszeń dla mediów i partnerów wydarzenia oraz stworzyliśmy listę podmiotów medycznych, organizacji i key opinion leaders z Warszawy i okolic, które warto było zaprosić. Po akceptacji listy koordynowaliśmy wysyłkę zaproszeń i potwierdzenia obecności.

Przed debatą przeprowadziliśmy spotkanie briefiengowe z Prezesem Centrum Medycznego CMP – podczas którego omówiliśmy kluczowe zagadnienia, przygotowaliśmy go do medialnego wystąpienia i dopracowaliśmy sposób prezentacji. Podczas samego eventu wspieraliśmy Klienta na miejscu, zajmując się rejestracją mediów, aranżacją wywiadów i opieką nad przebiegiem wydarzenia. Dodatkowo nagraliśmy krótką wypowiedź Prezesa, którą wraz z materiałami prasowymi przekazaliśmy mediom.

Karta Dobrych Praktyk i landing page akcji

W ramach kampanii wzięliśmy udział w spotkaniu Centrum Medycznego CMP  z partnerami, podczas którego omawiano propozycje rozwiązań problemu nieodwoływanych wizyt. Na tej podstawie opracowaliśmy zestawienie postulatów zgłoszonych przez różne podmioty i przekazaliśmy je Klientowi do dalszych ustaleń. Następnie stworzyliśmy treść Karty Dobrych Praktyk, bazując na zebranych informacjach oraz wybranych postulatach partnerów. Dokument ten koncentruje się na edukacji pacjentów, szkoleniu personelu medycznego oraz wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które mają na celu zmniejszenie liczby nieodwoływanych wizyt. Treść Karty Dobrych Praktyk została opublikowana na dedykowanym landing page’u kampanii, w którego tworzenie również mieliśmy swój wkład.

Na potrzeby strony internetowej zaproponowaliśmy jej format i opracowaliśmy wszystkie treści. Landing page zawierał m.in. opis kampanii, genezę problemu, przyczyny i skutki nieodwoływanych wizyt, informacje o partnerach oraz sekcję Q&A dla mediów. Dzięki temu stał się istotnym elementem komunikacji kampanii, udostępniając najważniejsze informacje i angażując różnorodne grupy odbiorców.

Media relations

Przeprowadziliśmy audyt medialny, mapując kluczowe media i dziennikarzy. Następnie opracowaliśmy pięć materiałów prasowych o zróżnicowanym przekazie, dostosowanym do różnych grup odbiorców tj.mediów branżowych, ogólnoinformacyjnych, lifestylowych i lokalnych. Nasze materiały zostały opublikowane w serwisach takich jak m.in.: Pulsmedycyny.pl, Twojezdrowie.rmf24.pl, SE.pl czy Rynekzdrowia.pl.

Zaaranżowaliśmy wywiady z przedstawicielami Centrum Medycznego CMP oraz ambasadorką kampanii, Alżbetą Lenską, która wzięła udział w nagraniach promocyjnego spotu. Dzięki tym działaniom kampania dotarła do szerokiego grona odbiorców, w tym czytelników mediów lifestylowych, takich jak Onet, oraz słuchaczy audycji radiowych w Polskim Radiu RDC i AntyRadiu.

Media licznie uczestniczyły także w spotkaniu prasowym inaugurującym kampanię. Wśród gości znaleźli się dziennikarze z TVP Warszawa, Polska Press, Dziennika Gazeta Prawna oraz Natemat.pl, co dodatkowo wzmocniło widoczność kampanii w kluczowych kanałach medialnych.

Influencer marketing

W ramach działań na rzecz kampanii społecznej wykonaliśmy zmapowaliśmy kluczowych influencerów  i skontaktowaliśmy się z wybranymi twórcami o profilu medycznym oraz lifestylowym, zachęcając ich do wsparcia kampanii. W wyniku naszych aktywności, bez budżetu na współprace z influencerami, w kampanię włączył się lekarz @michal_domaszewski (ok. 63k followersów). Opublikował posty na Instagramie i TikToku, poruszające temat nieodwoływania wizyt lekarskich. Treści te zyskały szeroki zasięg i były udostępniane przez innych użytkowników Instagrama, co dodatkowo wzmocniło przekaz kampanii.

W związku ze współpracą z ambasadorką kampanii, Alżbetą Lenską, przygotowaliśmy propozycję treści posta, który aktorka opublikowała na swoich profilach społecznościowych. Wpis wygenerował ponad 20 000 wyświetleń i wywołał dyskusje w komentarzach.

Efekty naszej współpracy

Już od pierwszej edycji kampania #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE odniosła znaczący sukces, przyciągając uwagę mediów i odbiorców i uświadamiając o ważnym problemie. Dzięki naszym działaniom uzyskała szeroką widoczność, budując świadomość społeczną i wskazując kierunki dla poprawy dostępności opieki zdrowotnej w Polsce.

Efektem działań Good One PR są imponujące wyniki: kampania dotarła do 1 208 023 odbiorców, a ekwiwalent reklamowy (AVE) opublikowanych materiałów wyniósł 1 116 630 zł. W sumie wygenerowaliśmy 102 publikacje w mediach branżowych, ogólnoinformacyjnych, lifestyleowych i lokalnych, co potwierdza szeroki zasięg i różnorodność grup docelowych, do których udało się dotrzeć. To była wyjątkowa okazja, by wykorzystać nasze doświadczenie w działaniach społecznych, kreatywnych i PR, a także realnie przyczynić się do zmiany, która ma znaczenie dla całego społeczeństwa. 

Centrum Medyczne CMP kontynuuje kampanię, która odnosi nie tylko sukcesy medialne. Jak pokazują wyniki – przyczynia się ona znacząco do zmniejszania liczby nieodwoływanych wizyt przez pacjentów. Z przyjemnością obserwujemy kolejne edycje i trzymamy kciuki za dalszy rozwój! 

FILL IN

FORM