Golden Clips 2021 and PR Wings. Good One PR with prestigious industry awards

Good One PR to agencja wielokrotnie nagradzana w prestiżowych konkursach branżowych. 2021 rok zakończyła otrzymaniem dwóch prestiżowych nagród branżowych. Zostały one przyznane za realizację słodkiej kampanii crowdfundingowej marki Las Vegan’s – wegańskiej czekolady BIO&ECO.

W 2020 roku Good One PR miała swój debiut w największym konkursie branży PR – Złote Spinacze. W 2021 roku kolejny raz wzięła w nim udział, zgłaszając realizowaną słodką kampanię crowdfundingową Las Vegan’s. Została ona nagrodzona Złotym Spinaczem w kategorii „sektor spożywczy” oraz Brązowym Spinaczem w „PR finansowy i relacje inwestorskie”. Z kolei w konkursie branżowym PR Wings zdobyła I miejsce w kategorii „efektywność roku” oraz wyróżnienie w kategorii „PR innowacja roku – kampania następnej generacji”. To wspaniałe docenienie przez niezależne grono ekspertów branży public relations, specjalistów pracujących w agencji!

Kampania komunikacyjna, którą realizowaliśmy dla nowej marki wegańskiej czekolady Las Vegan’s, odniosła sukces medialny i nie tylko.

Za projektem Las Vegan’s stoi nasz wieloletni klient – Manufaktura Czekolady Chocolate Story, polski pionier w produkcji rzemieślniczej czekolady wytwarzanej metodą bean to bar, czyli od ziarna do tabliczki. Dobra kondycja firmy, obserwacja trendów żywieniowych, a przede wszystkich zdobywane przez lata doświadczenie i znajomość rynku, skłoniły założycieli do podjęcia wyzwania – wprowadzenia na rynek wegańskiej czekolady produkowanej jedynie z ekologicznych składników, która będzie miała krótki, czysty skład. Firma założyła także, że Las Vegan’s będzie pierwszą na rynku marką czekolad, w której tradycyjne sreberko i folia zostaną zastąpione papierowymi, kompostowalnymi w warunkach domowych, opakowaniami.

The launch of the new brand was to be made possible by a crowdfunding campaign for nearly PLN 1 million, which started on 24 November on the Crowdway platform. At the same time, there were high-profile campaigns from other companies in the most popular sectors for crowdfunding issues, including Kombinat Konopny (hemp), Brokreation (brewery) and Sunday Energy (photovoltaics). Further complicating matters was the fact that the fundraising took place in December - the least favourable month in terms of the Poles' budget for additional expenses, as well as the agency's free cooperation with the media. We, on the other hand, had no funds for paid activities. So we were faced with the challenge of how to run an effective communication campaign for the crowdfunding campaign. How to attract the attention of potential shareholders and encourage them to invest specifically in Las Vegan's SA? On top of that, Las Vegan's company was established only a few weeks before the start of the crowdinvesting campaign, so it did not have a financial history built up.

Jako agencja public relations postawiliśmy na szeroką komunikację, uwzględniającą kilka strategicznych grup odbiorców: obecnych klientów Manufaktury Czekolady, miłośników czekolady, indywidualnych inwestorów, społeczności wegan i wegetarian, osób, dla których ważne jest dbanie o środowisko oraz zakupowych patriotów. Angażująca kampania PR akcji crowdfundingowej Las Vegan’s zaowocowała tym, że finalnie w projekt uwierzyło 361 osób, które 5 dni przed planowanym zakończeniem emisji, zakupiły akcje spółki o łącznej wartości 999 999 zł. Kampania crowdfundingowa oraz jej komunikacja spotkała się z pozytywnym odbiorem mediów, influencerów oraz akcjonariuszy. W ciągu 2,5 miesiąca na temat Las Vegan’s ukazało się 180 publikacji w mediach i social mediach o wydźwięku wyłącznie pozytywnym i neutralnym; generując łącznie dotarcie na poziomie 597 007 osób, AVE 950 164 zł.

Media with various profiles wrote about the share issue, including Forbes, Puls Biznesu, Parkiet, Facet.onet.pl, Wegetarianie.pl, Viva.pl, Warszawa.naszamiasto.pl, Gazetakrakowska.pl, Portalspozywczy.pl. Information about the issue was also published on the websites of major influential portals, including Rp.pl, Spidersweb.pl, Roslinniejemy.pl, Wegetarianie.pl, Strefainwestorow.pl. In the brand's social media, 37 posts were published about Las Vegan's issue, which reached a total of 123,935 recipients.

Co więcej, w trakcie trwania kampanii produkty Las Vegan’s nie były dostępne na rynku. Jednak dzięki przyjętej strategii działań, polegającej na eksponowaniu w komunikacji spółki-matki, kampania crowdfundingowa Las Vegan’s przełożyła się również na wyniki finansowe Manufaktury Czekolady Chocolate Story. W trakcie trwania kampanii PR, czyli w ostatnim kwartale 2020 roku, liczba transakcji w e-sklepie Manufaktury wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 150%, a sprzedaż o 112%. Mało tego – zainteresowanie produktami spółki-marki było tak duże, że od 10.12.2020 do 31.12.2020 z powodu braku produktów musiała wstrzymać sprzedaż w e-sklepie! Kampania crowdfundingowa otworzyła również przed zarządem spółki nowe możliwości biznesowe.

Jesteśmy bardzo dumni z otrzymanych nagród i dziękujemy jury obu konkursów za docenienie naszej pracy. Tak prestiżowe nagrody dają naszej agencji PR motywację do dalszych działań z zakresu public relations i wzmacniają nasze poczucie, że oferujemy profesjonalne usługi. Gratulujemy Ewelinie Puławskiej, Ilonie Rutkowskiej i Jakubowi Macyszynowi z Good One PR, którzy byli odpowiedzialni za prowadzenie działań nagrodzonego projektu.

Our thanks also go to our client - the win would not have been possible if it were not for your openness to new ideas, willingness to cooperate, extraordinary optimism and commitment.

FILL IN

FORM