Utarło się, że branża public relations przyciąga jedynie osoby z wykształceniem humanistycznym. Budowanie i pielęgnowanie długoterminowych relacji poprzez rzetelną komunikację wymaga określonych kompetencji, które posiadać mogą również osoby z wykształceniem ścisłym. Jakie umiejętności powinna posiadać osoba, którą chce swoją zawodową przyszłość związać z agencją public relations?
Wykształcenie w dziedzinie public relations nie jest kluczem do sukcesu w branży. Dzieje się tak ponieważ osoby, które posiadają jedynie teoretyczną wiedzę często potrzebują takiego samego nakładu czasu na szlifowanie swojego warsztatu i umiejętności komunikacji, jak osoby posiadające inne wykształcenie.Według osób zajmujących się rekrutacją w agencjach public relations najważniejsze jest, aby kandydat:
- potrafił patrzeć na otaczający go świat horyzontalnie a nie lokalnie,
- bez problemu tworzył materiały merytoryczne i komunikaty prasowe,
- czytał ze zrozumieniem,
- posiadał umiejętność wyszukiwania i przetwarzania informacji,
- wnikliwie obserwował zmiany zachodzące zarówno w otoczeniu klienta, jak również w codziennej rzeczywistości,
- posiadał kompetencje językowe, które niezbędne są zarówno podczas tworzenia tekstów, ale również w kontaktach międzyludzkich,
- dysponował wiedzą z dziedziny zarządzania, funkcjonowania i opracowywania strategii organizacji,
- cechował się: obyciem, dyplomacją oraz umiejętnością pracy pod presją czasu.
Najważniejsze jednak jest to, aby PR-owiec miał silną motywację do pracy. Jak powszechnie wiadomo, człowiek jest spełniony zawodowo, gdy robi to, co kocha.
Autor tekstu: Asia