Ranking agencji public relations – Good One PR jedną z najlepiej ocenianych agencji w branży

W listopadowym numerze miesięcznika Media Marketing Polska opublikowano ranking najlepszych agencji public relations. Raport został oparty na badaniu przeprowadzonym przez firmę Kantar Polska. Wzięliśmy w nim udział po raz pierwszy i otrzymaliśmy jedne z najwyższych ocen w branży!

Badanie satysfakcji klientów objęło 18 topowych firm świadczących usługi PR, zróżnicowanych pod kątem wielkości, zakresu działania i specjalizacji. Podczas wywiadów telefonicznych klienci wybranych agencji odpowiadali na pytania dotyczące współpracy z daną firmą, zarówno w wymiarze ogólnym, jak i szczegółowym. 

Kategorie ogólne

Klienci bardzo wysoko ocenili ogólną współpracę z naszą agencją – 4,8 na 5. Takim wynikiem mogą pochwalić się także Hill+Knowlton Strategies, Be Communications, ITBC Communication, Walk PR i Weber Shandwick. Doceniono również nasz standard obsługi klienta (4,9 na 5), co plasuje nas na drugim miejscu w tej kategorii. W zakresie media relations zostaliśmy jedną z najlepiej ocenionych agencji (4,8 na 5). W kategorii policy i public affairs otrzymaliśmy drugą najlepszą ocenę – 4,8 na 5. Wyżej od nas w rankingu uplasował się jedynie Solski Communications. Nasi klienci za bardzo dobrą uznali też przygotowaną i realizowaną przez nas strategię, oceniając ją na 4,6 na 5. Za issue management i zarządzanie kryzysem również przyznano nam wysoką notę – 4,4 na 5.  

Kategorie szczegółowe

Klienci docenili nas za transparentność w kwestii finansów. Według nich informujemy jasno i szczegółowo, w jaki sposób wydawany jest budżet klienta (5,6 na 6). Wyższą notą w tej kategorii mogą pochwalić się wyłącznie agencje Havas PR, Lightscape i Weber Shandwick. Według klientów Good One PR nasze usługi zostały uznane za warte płaconego wynagrodzenia – ocena 5,3 na 6. Docenili też wartości, którymi się kierujemy, dzięki czemu kolejny raz możemy pochwalić się drugą najwyższą notą, tym razem w zakresie przestrzegania zasad etyki zawodowej! Klienci ocenili nas na 5,9 na 6, sytuując Good One PR tuż obok Havas PR i Grupy Komunikacja Plus. Nasza etyka zawodowa dotyczy nie tylko podejmowania współpracy z przejrzystymi, godnymi zaufania firmami, ale również proponowania takich działań PR, które spełniają wysokie standardy. Klienci docenili również naszą dobrą opinię w branży (5,4 na 6). Jako praktyków PR bardzo nas to cieszy, gdyż na co dzień to przecież my zajmujemy się budowaniem renomy i wiemy, jak jest ona istotna w odbiorze marki.  Według naszych klientów bardzo dobrze (5,5 na 6) staramy się zrozumieć politykę działania i kulturę organizacji klienta. Równie dobrą ocenę otrzymali w tej kategorii Hill+Knowlton Strategies, Be Communications, ITBC Communication i Marketing & Communications Consultants. Identycznie wysoko, bo znów na 5,5 na 6, rozumiemy biznes klientów i sytuację rynkową ich branży. To dla nas oczywiste, że musimy znać obszar ich działalności, by zapewnić efektywną i perspektywiczną obsługę PR. Dzięki temu możemy pochwalić się skutecznością kampanii PR, którą klienci ocenili na 5,4 na 6. Uznali też, że oferujemy strategiczne i długofalowe podejście do realizacji zleconych działań (5,4 na 6). Oprócz systematycznej pracy nad wizerunkiem naszych klientów, stale monitorujemy trendy w komunikacji i sytuację w mediach. Trzymamy rękę na pulsie, by, jeśli zajdzie taka potrzeba, szybko zareagować i powstrzymać kryzys wizerunkowy. Nasza strategia obejmuje nie tylko istotne działania prewencyjne, ale też schemat postępowania na wypadek nieprzewidzianych sytuacji. Cieszymy się, że klienci wyróżnili nas właśnie za sprawne reagowanie na pojawiające się zagrożenia mogące prowadzić do wystąpienia sytuacji kryzysowych (5,6 na 6). Często docenianą też naszą przynależność do grupy Good One, którą tworzą agencje takie jak: Social Lama, SeoFly i Good One PR. Tym samym jesteśmy w stanie kompleksowo wspierać naszych klientów. Dlatego przyznali, że oferujemy kompleksową obsługę w środowisku digital (5,3 na 6), sytuując nas na podium z trzecim najwyższym wynikiem. Nasze innowacyjne podejście do komunikacji firmy/marki klienci ocenili na 5,1 na 6. Pod kątem profesjonalnego szkolenia pracowników w zakresie zasad komunikacji marki i firmy klienta zostaliśmy wyróżnieni oceną 5,3 na 6, podobnie jak Hill+Knowlton Strategies, Solski Communications i Marketing & Communications Consultants. 

Ranking agencji public relations – podium! 

W obszarze ogólnym średnia ocena naszej agencji wyniosła 4,7 na 5, a w wymiarze szczegółowym 5,4 na 6. W takim zakresie działania jak my, wyżej zostały ocenione tylko agencje Solski Communications oraz Havas PR. Warto zaznaczyć, że z naszymi notami znaleźliśmy się powyżej średniej w absolutnie każdej kategorii! 

Cały raport Agencje Public Relations 2020” dostępny w listopadowym numerze Media Marketing Polska, str. 78-92.

 

Autor tekstu: Karolina Kapusta

ZAMÓW BEZPŁATNE KONSULTACJE

WYPEŁNIJ

FORMULARZ