Eventy należą do najpopularniejszych działań z zakresu public relations, mających na celu nie tylko budowanie pozytywnego wizerunku wśród publiczności, ale także wewnątrz firmy. Co warto wiedzieć o ich organizacji i jakie korzyści mogą przynieść firmie?
Fundamentalnym założeniem organizowania dobrego eventu jest przyciągnięcie grupy docelowej oraz wzbudzenie zainteresowania wśród mediów. Bardzo istotne jest to, w jaki sposób organizowane jest wydarzenie oraz czy jego charakter jest na tyle unikalny i wyróżniający się na tle innych, aby firma została zapamiętana i dobrze kojarzona przez publiczność.
Do najczęściej organizowanych eventów zalicza się m.in. konferencje prasowe i online, spotkania Face to Face z mediami, spotkania z liderami opinii, wydarzenia firmowe, takie jak otwarcia, czy prezentacje produktów oraz imprezy odbywające się w obrębie danej firmy – integracyjne. Każdy z nich ma jasno określone cele. Po pierwsze, wywołanie rozgłosu wokół firmy, po drugie, stworzenie pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu – zarówno zewnętrznym, jak i wewnętrznym. W przypadku wydarzeń dedykowanych dla potencjalnych klientów, oprócz dwóch najważniejszych celów, będzie to także budowanie świadomości firmy wśród otoczenia oraz kształtowanie wobec niej pozytywnych postaw, natomiast w przypadku wydarzeń organizowanych dla pracowników – przede wszystkim motywowanie i zachęcanie do osiągania wyższych wyników swojej pracy.
Skala i rodzaj wydarzeń mogą być różne w zależności od firmy, jej potrzeb i oczekiwań. Warto jednak pamiętać, ze dobrze zaplanowany i zorganizowany event może nie tylko zaprezentować firmę i jej produkty, ale także wpłynąć ja jej rozpoznawalność i przyciągnąć klientów.
Autor tekstu: Marta