Snapchat – dlaczego jest tak popularny?

W Polsce zarejestrowanych jest 1,3 mln użytkowników Snapchata, z czego 60 proc. stanowią kobiety, a 82 proc. snapujących ma poniżej 24 lat[1]. Zgodnie z oficjalnymi statystykami z czerwca 2016 r., użytkownicy Snapchata przesyłają dziennie 800 mln zdjęć i filmów. Co sprawia, że snapy są aż tak popularne?

Warto jest zwrócić uwagę na to, że twórcy „duszka naszych czasów” idealnie wpasowali się w niszę na rynku aplikacji. Jest to nie lada wyczyn w czasach, w których mogłoby się wydawać, że wszystko już było. Duży wpływ na popularność tej apki ma również fakt, że dla młodzieży Facebook stał się mniej interesujący i angażujący. Snapchat zaś idealnie odpowiedział na potrzebę szybkiej, lekkiej, prostej komunikacji, która odbywa się bez komentarzy czy lajków. Jeśli ktoś chce odpowiedzieć – odpowie zdjęciem; jeśli nie – nie wykona żadnej aktywności. Można zaryzykować stwierdzenie, że to forma komunikacji mniej wymagająca i jeszcze prostsza niż wpisy umieszczane na Twitterze czy Facebooku. Robimy zdjęcie tego, co dzieje się tu i teraz, w takich warunkach, w jakich się znajdujemy. Nie musimy nic dodawać, opisywać, komentować, a nasi znajomi i tak widzą, co u nas.

Jest jednak jeden mankament tej super aplikacji. Jeśli chcemy być zauważeni na Snapchacie, wcześniej musimy zdobyć popularność w innych mediach społecznościowych. Według danych z raportu Facebook for Business z lipca 2016 r., w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych polskich Snapowiczów są: Littlemoonnster96, Maffashion, Deynn, Stuu, Majewski Trenuje, Marcin Dubiel, Banshee, Rafał Jonkisz, Ewa Chodakowska i Rafał Maślak.

To jednak nie zraża potencjalnych użytkowników i z dnia na dzień Snapchat staje się coraz bardziej popularną formą komunikacji.

 

Autor tekstu: Asia

[1] Dane Facebook for Business – lipiec 2016.