Strategia działań content marketingowych. Na co zwrócić uwagę przy jej tworzeniu?

Rozwój content marketingu przyspieszyło wprowadzenie przez najpopularniejszą wyszukiwarkę – Google – algorytmów Panda i Pingwin, których zadaniem jest nic innego jak wyeliminowanie spamu z wyników wyszukiwania. Jedynym rozwiązaniem, aby nasze treści nie zostały pominięte w wynikach, jest tworzenie wartościowych i unikatowych materiałów. Jak robić to dobrze? Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strategii content marketingowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.

Jak powszechnie wiadomo, klienci oczekują od nas kompleksowej obsługi, która nie tylko skupia się na przekazie w jednym, konkretnym medium, ale ma otaczać zainteresowanego naszymi usługami ze wszystkich stron. Dlatego też na jakość treści widocznych w wyszukiwarkach zaczęły wpływać aktywności w serwisach społecznościowych czy reputacja autorów. Co skłania do powszechnie znanej refleksji, że trzy obszary marketingu internetowego – search, social, web – przenikają się i działają najlepiej wtedy, gdy są ze sobą skoordynowane. W strategii content marketingowej pod uwagę bierze się wszystkie aktywności marki w Internecie.

Wszelkie działania mające na celu rozpowszechnienie naszych treści w Internecie określa się mianem inbound marketingu – czyli umiejętności bycia znalezionym. Główna myśl inbound marketingu zakłada nie tylko obecność firmy na stronie internetowej, ale wszędzie w sieci tam, gdzie są jej klienci. To tak zwane „wychodzenie na zewnątrz”, które opiera się na treściach oraz na budowie i pielęgnowaniu relacji, dlatego inbound i content marketing są ze sobą ścisło związane.

Jak najłatwiej zaskarbić sobie zaufanie i lojalność klienta? Najprościej zrobić to, kiedy staniemy się ważni w jego życiu, pomożemy mu. Nie chodzi tylko o to, żeby przekonać konsumenta do naszych produktów, ale podpowiedzieć mu w jaki sposób może z nich korzystać. W dzisiejszych czasach strona firmowa powinna być żywym miejscem spotkań klientów z przedstawicielami firmy. Nie można również zapomnieć o wszelkich social mediach, newsletterach czy blogach – na nich ważna jest akcja i interakcja.

Najważniejszy ze wszystkiego jest monitoring. Odwiedzając miejsca, w których przebywają nasi klienci, biorąc udział w dyskusjach, udzielając wywiadów czy pozostawiając gościnne wpisy na forach, zwiększamy swoją rozpoznawalność w sieci. W momencie, kiedy będziemy już rozpoznawalni nie możemy dopuścić do tego, aby klient o nas zapomniał. W tym pomoże nam możliwość obserwowania naszego profilu w mediach społecznościowych, subskrybowanie naszego newslettera czy kanału RSS.

 

Autor tekstu: Asia

Źródło: B. Stawarz, Content marketing w: E-merketing. Współczesne trendy. Pakiet Startowy, redakcja naukowa J. Królewski, P. Sala, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014, s. 262-265.

WYPEŁNIJ

FORMULARZ