Złote Spinacze 2021 rozdane! Agencja Good One PR nagrodzona dwiema statuetkami

agencja marketingowa good one PR

Podczas XIX edycji największego i najbardziej prestiżowego konkursu branży public relations, Złote Spinacze, agencja Good One PR otrzymała dwie statuetki. Słodka kampania crowdfundingowa marki Las Vegan’s – wegańskiej czekolady BIO&ECO – została nagrodzona Złotym Spinaczem w kategorii “Sektor spożywczy” oraz Brązowym Spinaczem w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie”. 

Złote Spinacze to najważniejsza nagroda przyznawana w branży PR. Konkurs organizowany przez Związek Firm Public Relations nagradza najlepiej przygotowane, najbardziej kreatywne i najskuteczniejsze kampanie i działania komunikacyjne. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach decyduje jury, w którego skład wchodzi ponad 90 osób, będących ekspertami w branży PR. Do ostatniej edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęło rekordowe 397 zgłoszeń, zatem jeszcze bardziej cieszy fakt nagrodzenia projektu realizowanego przez Good One PR w aż dwóch kategoriach!

Gala rozdania nagród odbyła się w Hotelu Hilton w Warszawie i poprowadził ją Michał Kempa – dziennikarz radiowy i telewizyjny. 3 grudnia 2021 roku Złote Spinacze rozdano już po raz dziewiętnasty.

Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s nagrodzona! Złoty i Brązowy Spinacz 2021 dla Good One PR

Kampania komunikacyjna, którą realizowaliśmy dla nowej marki wegańskiej czekolady Las Vegan’s, otrzymała Złoty Spinacz w kategorii „sektor spożywczy” oraz Brązowy Spinacz w kategorii głównej „PR finansowy i relacje inwestorskie”.

Za projektem Las Vegan’s stoi nasz wieloletni klient – Manufaktura Czekolady Chocolate Story, polski pionier w produkcji rzemieślniczej czekolady wytwarzanej metodą bean to bar, czyli od ziarna do tabliczki. Dobra kondycja firmy, obserwacja trendów żywieniowych, a przede wszystkich zdobywane przez lata doświadczenie i znajomość rynku, skłoniły założycieli do podjęcia wyzwania – wprowadzenia na rynek wegańskiej czekolady produkowanej jedynie z ekologicznych składników, która będzie miała krótki, czysty skład. Firma założyła także, że Las Vegan’s będzie pierwszą na rynku marką czekolad, w której tradycyjne sreberko i folia zostaną zastąpione papierowymi, kompostowalnymi w warunkach domowych, opakowaniami.

Wprowadzenie nowej marki miała umożliwić kampania crowdfundingowa na blisko 1 mln zł, która rozpoczęła się 24 listopada na platformie Crowdway. W tym samym czasie odbywały się głośne kampanie innych spółek z najpopularniejszych branż dla emisji crowdfundingowych, m.in. Kombinatu Konopnego (konopie), Brokreacji (browar), Sunday Energy (fotowoltaika). Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że zbiórka była realizowana w grudniu – czyli najmniej korzystnym miesiącu, jeśli chodzi o budżet Polaków na dodatkowe wydatki, a także bezpłatną współpracę agencji z mediami. My z kolei nie mieliśmy żadnych środków na działania płatne. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem, jak przeprowadzić skuteczną kampanię komunikacyjną akcji crowdfundingowej. Jak zwrócić uwagę potencjalnych akcjonariuszy i zachęcić ich do inwestycji właśnie w Las Vegan’s SA? Do tego spółka Las Vegan’s powstała zaledwie kilka tygodni przed startem kampanii crowdinvestingowej, przez co nie miała zbudowanej historii finansowej.

Jako agencja public relations postawiliśmy na szeroką komunikację, uwzględniającą kilka strategicznych grup odbiorców: obecnych klientów Manufaktury Czekolady, miłośników czekolady, indywidualnych inwestorów, społeczności wegan i wegetarian, osób, dla których ważne jest dbanie o środowisko oraz zakupowych patriotów. Angażująca kampania PR akcji crowdfundingowej Las Vegan’s zaowocowała tym, że finalnie w projekt uwierzyło 361 osób, które 5 dni przed planowanym zakończeniem emisji, zakupiły akcje spółki o łącznej wartości 999 999 zł.

Kampania crowdfundingowa oraz jej komunikacja spotkała się z pozytywnym odbiorem mediów, influencerów oraz akcjonariuszy. W ciągu 2,5 miesiąca na temat Las Vegan’s ukazało się 180 publikacji w mediach i social mediach o wydźwięku wyłącznie pozytywnym i neutralnym; generując łącznie dotarcie na poziomie 597 007 osób, AVE 950 164 zł.

O emisji akcji pisały media o różnym profilu, m.in. Forbes, Puls Biznesu, Parkiet, Facet.onet.pl, Wegetarianie.pl, Viva.pl, Warszawa.naszamiasto.pl, Gazetakrakowska.pl, Portalspozywczy.pl. Informacje o emisji zostały opublikowane również na stronach głównych wpływowych portali, m.in. Rp.pl, Spidersweb.pl, Roslinniejemy.pl, Wegetarianie.pl, Strefainwestorow.pl. W social mediach marki zostało opublikowanych 37 postów na temat emisji Las Vegan’s, które dotarły łącznie do 123 935 odbiorców.

Co więcej, w trakcie trwania kampanii produkty Las Vegan’s nie były dostępne na rynku. Jednak dzięki przyjętej strategii działań, polegającej na eksponowaniu w komunikacji spółki-matki, kampania crowdfundingowa Las Vegan’s przełożyła się również na wyniki finansowe Manufaktury Czekolady Chocolate Story. W trakcie trwania kampanii PR, czyli w ostatnim kwartale 2020 roku, liczba transakcji w e-sklepie Manufaktury wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 150%, a sprzedaż o 112%. Mało tego – zainteresowanie produktami spółki-marki było tak duże, że od 10.12.2020 do 31.12.2020 z powodu braku produktów musiała wstrzymać sprzedaż w e-sklepie! Kampania crowdfundingowa otworzyła również przed zarządem spółki nowe możliwości biznesowe.

 

agencja public relations good one PR nagroda za nagroda kampania crowdfundingowa

 

Jesteśmy bardzo dumni z otrzymanych nagród i dziękujemy jury konkursu za docenienie naszej pracy. Tak prestiżowa nagroda daje naszej agencji PR motywację do dalszych działań z zakresu public relations i wzmacnia nasze poczucie, że oferujemy profesjonalne usługi. Gratulujemy Ewelinie Puławskiej, Ilonie Rutkowskiej i Jakubowi Macyszynowi z Good One PR, którzy byli odpowiedzialni za prowadzenie działań nagrodzonego projektu.

Kierujemy także podziękowania w stronę naszego klienta – wygrana nie byłaby możliwa, gdyby nie Wasza otwartość na nowe pomysły, chęć do współpracy, niezwykły optymizm i zaangażowanie.