nasze usługi

INFLUENCER MARKETING

Influencer marketing to działania prowadzone w mediach społecznościowych, których celem jest promowanie produktu lub marki we współpracy z influencerami. Influencer to osoba, która tworzy w sieci content oparty na swojej osobie, wiedzy, doświadczeniu, bądź też relacjach, a swoją pozycję wzmacnia za pomocą bezpośredniej relacji z odbiorcami i ich zaangażowaniu w jego działalność. W ten sposób może wpływać na decyzje oraz opinie swoich obserwatorów, dzięki czemu na przestrzeni lat influencerzy stali się bardzo ważnym narzędziem, wykorzystywanym przy działaniach marketingowych.

BANER_DESKTOP_O_NAS_2

Zadaniem influencera jest reklama bądź też rekomendacja produktu, usługi lub też samej marki, za pośrednictwem treści publikowanych na prywatnych profilach społecznościowych. Stale rośnie ilość platform, na których można lokować swój produkt, a najpopularniejsze z nich to Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest i YouTube. Podjęcie współpracy z influencerem ciągnie za sobą szereg korzyści, m.in. pozwala na indywidualny kontakt z klientem, pomaga ocieplić wizerunek firmy oraz umożliwia precyzyjne dotarcie do wybranych grup docelowych. W przeciwieństwie do klasycznych reklam skierowanych do szerokiego grona odbiorców, w przypadku influencer marketingu można dotrzeć do pojedynczych jednostek za pomocą wpływu i wiarygodności ambasadora naszej marki. Dodatkowo taka współpraca pozwala na wprowadzenie w życie kreatywnych pomysłów oraz coraz częściej spotykanego storytellingu, który umożliwia bliższe poznanie produktu lub firmy, a jednocześnie nie jest tak nachalny jak zwykła reklama.

W związku z tym, nawiązując współpracę z influencerem trzeba pamiętać, że będzie to osoba bezpośrednio kojarzona z naszą markę, więc warto wziąć pod uwagę nie tylko jej zasięgi i liczbę obserwujących, ale również wizerunek jaki kreuje w sieci. Przed nawiązaniem jakiejkolwiek współpracy należy ustalić grupę docelową, do której chcemy dotrzeć za pomocą portali społecznościowych, jako że jest to punkt wyjścia przy wyborze odpowiedniej osoby, mającej reprezentować naszą markę lub produkt. Tego rodzaju działania reklamowe bazują głównie na popularności oraz wiarygodności, przez co niejednokrotnie na podstawie poleceń znanej osoby, ludzie dokonują zakupów dla siebie i swoich najbliższych. Dla przykładu konta o tematyce parentingowej opierają się głównie na dużym zaufaniu jakim obserwatorzy darzą influencera, natomiast profile przeznaczone do młodych osób w wieku 15 – 25 lat zawierają w wielu przypadkach content bazujący na aktualnych i popularnych trendach.