nasze usługi
Launch produktu to nic innego jak proces zaplanowania i wdrożenia nowego produktu, marki lub usługi na rynek. Jest to faza, która buduje świadomość na temat produktu i pozwala na uzyskanie akceptacji ze strony potencjalnych klientów. Składa się na nią wiele kroków, aczkolwiek w pierwszej kolejności należy zacząć od zrozumienia potrzeb klienta. Niezbędna jest także szczegółowa analiza rynku, w celu sprawdzenia czy są dostępne substytuty naszego produktu, jak silna jest konkurencja, jakie bariery rynkowe występują, czego brakuje klientom oraz ocena szans i zagrożeń, z jakimi przyjdzie się marce zmierzyć przy wprowadzeniu produktu. Należy pamiętać, aby za wszelką cenę unikać kopiowania konkurencji i zamiast tego skupić się na podkreśleniu wyjątkowości swojego produktu.
Następnie kluczowe jest opracowanie strategii marketingowej, którą należy rozpocząć od ustalenia celów, jakie zamierzamy osiągnąć, a także jak wygląda nasza grupa docelowa. Warto wyznaczyć cele, opierając się o metodę SMART – mają być one skonkretyzowane, mierzalne, ambitne, realne i określone w czasie. Na tym etapie należy również bardzo dogłębnie przeanalizować jakie cechy posiada „klient idealny”, a więc jego preferencje, problemy, co go wyróżnia oraz w jaki sposób do niego dotrzeć. Do każdej grupy docelowej powinny zostać określone indywidualnie kanały oraz sposoby dotarcia. Warto położyć duży nacisk na kontakt z potencjalnymi klientami za pomocą wszelkiego rodzaju mediów społecznościowych.
W kolejnych krokach trzeba przemyśleć szczegółowy harmonogram, obliczyć potencjalne koszty oraz ustalić współczynniki, pozwalające na monitorowanie skuteczności poszczególnych działań. Na sukces marki w dużej mierze składa się odpowiednia kombinacja strategii dystrybucji oraz promocji cenowej i produktowej. Niezwykle ważne jest dopasowanie promocji marketingowej do już wcześniej określonej grupy docelowej. Z odpowiednim wyprzedzeniem należy zaplanować obsługę i przygotowanie materiałów do mediów społecznościowych, ustalić zakres kampanii reklamowych, a także zapewnić sobie wsparcie z zakresu działań public relations. Przy launchu produktu bardzo istotne jest odpowiednie przygotowanie witryny internetowej oraz wdrożenie działań SEO i SEM, w celu pozycjonowania marki w sieci.
Nasza agencja wspiera Klientów na każdym etapie – od pierwszej koncepcji, przez rekomendacje, aż po finalne przekazanie produktu odpowiedniej grupie odbiorców. Po wspólnym ustaleniu celów, monitorujemy cały proces wprowadzenia produktu na rynek oraz zapewniamy wsparcie przy rozwiązywaniu problemów.
Copyright GoodOne PR. Created by ERIZO