PR dla branży EdTech – jak robić to dobrze?

Wraz ze wzrostem popularności nauki online rośnie również branża technologii edukacyjnych. Jednym z jej kluczowych graczy jest Novakid – platforma do nauki języka angielskiego dla dzieci. Agencja Good One PR przez blisko 3 lata prowadziła dla niej efektywne, kompleksowe działania public relations z zakresu komunikacji B2C i B2B. Stosowane przez nas narzędzia, jak np. komunikacja autorskich badań, testy redakcyjne, pozycjonowanie eksperckie, organizacja i promocja konkursów, przyczyniły się do umocnienia pozycji Novakid na rynku EdTech w Polsce.

 

Wybuch pandemii koronawirusa w 2020 roku spowodował ogromny wzrost w branży EdTech, obejmującej projekty związane z technologią edukacyjną. Wraz z rosnącym popytem na nauczanie online, zwiększała się również liczba podmiotów konkurujących na tym rynku. Potrzebę komunikacji wyróżników marki i budowania jej świadomości szybko dostrzegła wtedy platforma Novakid. Marka rozpoczęła działania w Polsce w 2018 roku, a jej celami komunikacyjnymi w momencie startu komunikacji PR w 2020 r. było budowanie spójnego wizerunku przez pryzmat jej misji i wartości, zwiększenie rozpoznawalności oraz siły marki, jak również kreowanie wizerunku Novakid jako wiarygodnego przedstawiciela rynku EdTech. Działania komunikacyjne B2C agencja kierowała głównie do rodziców otwartych na świat nowych technologii, mediów społecznościowych oraz świadomych nowoczesnych trendów w nauczaniu. Dodatkowo prowadziliśmy komunikację B2B ukazującą Novakid jako prężnie rozwijający się i doceniany międzynarodowo startup, działający w pełnej potencjału branży EdTech.

 

Agencja Good One PR realizowała współpracę z marką Novakid w okresie czerwiec 2020 r. – styczeń 2023 r. oraz wrzesień-grudzień 2023 r. W tym czasie działania PR przełożyły się na 950 publikacji medialnych, blisko 5 mln dotarcia i ponad 3 mln złotych ekwiwalentu reklamowego (AVE). 

 

 

W trakcie współpracy realizowaliśmy autorską, opartą na celach komunikacyjnych klienta strategię PR, która była okresowo aktualizowana i poszerzana o nowe koncepcje. Wykorzystywaliśmy w swoich działaniach zróżnicowane narzędzia public relations, w tym działania wychodzące poza media relations, jak: współorganizacja konkursów dla klientów Novakid czy współpraca cross-promocyjna z innymi markami z branży usług dziecięcych.  

 

KOMUNIKACJA AUTORSKICH BADAŃ

 

Dane, raporty to treści, które media doceniają i chętnie publikują oparte na nich materiały prasowe. Bazując na tej wiedzy i doświadczeniach agencja rekomendowała klientowi przeprowadzenie badań wśród rodziców-klientów Novakid. Jedno z nich dotyczyło oceny poziomu nauczania językowego w szkołach i przedszkolach przez polskich rodziców. Byliśmy inicjatorem jego przeprowadzenia oraz odpowiadaliśmy za jego koncepcję, realizację, opracowanie graficzne jego wyników, jak i za plan komunikacji obejmujący dystrybucję materiałów prasowych na ten temat do mediów i aranżacje wywiadów w tym kontekście. Dzięki prowadzonym przez agencję działaniom komunikacyjnym materiały prasowe na ten temat zostały opublikowane w kluczowych mediach biznesowych i parentingowych, jak np. Strefabiznesu.pl czy Dobra-mama.pl. Wyniki badania stały się również tematem wypowiedzi ówczesnej ekspertki marki, pedagożki i influencerki (@nebule) – Anny Trawki, w ramach zaaranżowanych przez agencję wywiadów, m.in. w Polskim Radiu. 

 

 

POZYCJONOWANIE EKSPERTÓW 

 

Jednym z celów komunikacyjnych prowadzonych przez nas działań było ukazanie marki Novakid jako innowacyjnego startupu i eksperta w obszarze nowoczesnych metod nauczania. W związku z tym dbaliśmy o regularne pozycjonowanie ekspertów marki w kluczowych mediach ogólnopolskich, biznesowych, parentingowych i kobiecych.

W komunikacji biznesowej bazowaliśmy na specjalistycznej i rynkowej wiedzy CEO i współzałożyciela marki – Maxa Azarova. Jego wypowiedzi i komentarze eksperckie były regularnie publikowane w największych mediach biznesowych i startupowych w Polsce, jak np. MyCompanyPolska, Rzeczpospolita, Angora, Puls Biznesu, mamstartup.pl czy mambiznes.pl.

 

 

Z drugiej strony zależało nam również na budowaniu świadomości marki Novakid jako eksperta od nowoczesnych metod nauczania dzieci, jak i na edukowaniu rodziców w zakresie mądrego korzystania z nowych technologii i istotności nauki angielskiego od najmłodszych lat. W tym celu zainicjowaliśmy współpracę m.in. z Karoliną Tuchalską-Siermińską – psycholożką i influencerką (Odnova.net). Jej wypowiedzi wielokrotnie uwzględniane były w informacjach prasowych kierowanych do mediów parentingowych i lifestylowych, co podnosiło ich wartość merytoryczną. Materiały te były publikowane przez największe portale parentingowe w Polsce, jak np. rodzice.pl, familie.pl, supermamy.pl czy Magazyn Dzieci. 

 

 

Dodatkowo agencja aranżowała wywiady z ekspertką m.in. w programie Onet Rano czy na portalu kobieta.dziennik.pl.

 

 

 

TESTY REDAKCYJNE 

 

Wierzymy, że najlepszym sposobem, by poznać daną markę, jest bezpośredni kontakt z nią i przetestowanie jej oferty. Dlatego proponowaliśmy mediom przeprowadzenie testów redakcyjnych tak, by dziennikarze sami mogli przekonać się, jakie efekty przynosi korzystanie z platformy Novakid. Działania te były realizowane głównie jako wsparcie kampanii sprzedażowej “Back2School” w kluczowym dla marki okresie w roku, tj. od końca sierpnia do początku października.    

 

W takiej formule agencja współpracowała m.in. z portalem parentingowym ladnebebe.pl. W ramach współpracy przedstawicielka tej redakcji odbyła wraz ze swoim dzieckiem lekcję próbną na platformie Novakid. Recenzja lekcji została opublikowana na portalu w formie artykułu oraz bogatej, profesjonalnej fotorelacji. W ramach współpracy powstały również posty w mediach społecznościowych portalu.

 

 

 

KOORDYNACJA ORGANIZACJI KONKURSÓW

 

Konkursy to bardzo angażujące narzędzie, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z grupą docelową, jaką są dzieci i rodzice. Dlatego podczas współpracy z marką Novakid realizowaliśmy kompleksowe działania promocyjne przy regularnie organizowanych konkursach, jak np. halloweenowa zabawa “Trick or treat z Novakid” czy “Mam marzenie”. Jednym z największych konkursów, za którego współorganizację odpowiadaliśmy, był projekt “Novakid’s MusicKid” z udziałem Piotra Rubika. Zakres działań agencji przy tej aktywności obejmował m.in. wsparcie w zakresie opracowania koncepcji konkursu wokalnego, pozyskanie partnerów i patronów medialnych, opracowanie materiałów na stronę internetową konkursu, przygotowanie serii postów na potrzeby mediów społecznościowych oraz dystrybucja materiałów o konkursie w szkołach muzycznych, artystycznych,  Młodzieżowych Domach Kultury i innych placówek oświatowych.

 

Dzięki realizowanym działaniom agencji publikacje nt. konkursu pojawiły się w największych regionalnych tytułach w całej Polsce, jak np. wyborcza.pl, kobieta.onet.pl, Dziennik Zachodni, Express Ilustrowany.

 

 

WSPÓŁPRACA Z MARKAMI PARTNERSKIMI 

 

W celu zwiększenia poziomu świadomości marki Novakid oraz poszerzenia dotarcia do grupy docelowej agencja Good One PR rekomendowała klientowi nawiązanie współpracy z innymi markami, oferującymi usługi dla dzieci z przedziału wiekowego 4-12 lat. 

 

Z okazji mundialu, który odbył się w 2022 r. w Katarze, agencja zarekomendowała marce Novakid współpracę barterową z największą siecią szkółek piłkarskich w Polsce – Football Academy. Celem komunikacyjnym tego działania było podkreślenie misji marki, którą jest rozwijanie dziecięcych pasji dzięki znajomości j. angielskiego, a celem biznesowym dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Współpraca zakładała m.in. wspólną komunikację w social mediach obu marek, wzajemną promocję banerową na stronach internetowych partnerów, opracowanie contentu po obu stronach (dedykowana lekcja angielskiego Novakid dla zawodników FA oraz materiały video z wypowiedziami członków drużyn FA nt.: jak angielski może pomóc w rozwoju kariery piłkarza?) oraz wzajemne przekazanie voucherów online oraz komunikację w newsletterze. 

Dzięki pracy naszej agencji współpraca umożliwiła klientowi dotarcie do 12 000 podopiecznych szkółki, którzy stanowili grupę docelową marki. 

 

 

 

Kolejną marką, z którą platforma Novakid nawiązała współpracę dzięki rekomendacji agencji Good One PR była sala zabaw Smart Kids Planet w Warszawie. Agencja opracowała koncepcję współpracy, która zakładała przeprowadzenie interaktywnej lekcji j. angielskiego poprowadzonej online przez dedykowanego nauczyciela Novakid, w której udział mieli wziąć uczestnicy Smart Półkolonii zimowych. 

 

Dodatkowo współpraca zakładała oferowanie kodów zniżkowych do wykorzystania na platformie, które przekazane miały być wszystkim klientom tego miejsca w trakcie ferii zimowych oraz wspólną komunikację w social mediach.

 

 

Podsumowując, przemyślana strategia PR, obejmująca różnorodne narzędzia komunikacji, dostosowywana okresowo do zmieniającej się sytuacji rynkowej i potrzeb klienta, w tym tych wynikających z sezonowości jego usług, może zaowocować wieloletnią, satysfakcjonującą obie strony współpracą. Poniżej zamieszczamy referencje, które otrzymaliśmy od marki Novakid. 

 

WYPEŁNIJ

FORMULARZ